Fritid på SFO

  • ikon
    Hans Peter Stokholm den 16-01-2015
    Kære alle
    Jeg har nu været på skolen i 14 dage, og jeg er rigtig glad, for det jeg ser, på Holmegaardskolen. Holmegaardskolen har dygtige og engagerede lærere og pædagoger, som formår at løfte elevernes faglige niveau mere, end man kan forvente ud fra elevernes forudsætninger. Det er super flot. Det kommer ikke af sig selv. Det er også dejligt, at vi i januar har fået 3 nye elever til skolen.

    Vi i ledelsen har fokus på skolens bygninger. Til den gamle afdeling har forvaltningen givet ekstra midler til at renovere  biblioteket og tre klasselokaler i forhold til gulvbelægningen, nye lamper og maling af væggene i de tre lokaler. De er færdige. Det ser godt ud, men der var fx ikke midler til at male fodpaneler. Vi har talt om i skolebestyrelsen at invitere flere af jer forældre til en arbejdslørdag, hvor vi kan male og udsmykke lidt på skolen. Vi ved, at forvaltningen igen i 2015 har afsat ca. 1 million kroner ekstra til at renovere skolen. Det er tagene på den gamle afdeling, som skal ordnes. Vi regner med, at den gamle gynmastiksal og lidt mere af bygningen kan få nyt tag, mens resten må så vente til en anden gang. 

    Økonomi og styring er vigtige forhold i en skoleledelse. Jeg er ved at gennemgå økonomien. Det ser fint ud, men jeg er ikke igennem alle baggrundsregnskaber og detaljer endnu, men det kommer. Vi vil sikre os, at der er midler til elevernes undervisningsmaterialer, selvom vi fortsat skal tænke os godt om, inden vi bruger penge. 

    I går havde vi møde i skolebestyrelsen. Det var et rigtig godt og konstruktivt møde, og jeg glæder mig til det videre samarbejde. Jeg er sikker på, at vi sammen kan fortsætte det gode arbejde og opbygge nogle gode rammer for elevernes udvikling og læring. 

    Med venlig hilsen Hans P. Stokholm
  • 02-02-2015
    14:45-17:00
    Samtaler i 5. B med elever og forældre · 5B
    1
  • 03-02-2015
    15:00-18:30
    Skole-hjem 2015 · 2C
    1
  • 04-02-2015
    16:00-19:00
    Filmaften i Tvebakken · 3A · 3B · 3C · 0I-GR · 0M-GR
    2